آموزشی

مقایسه باتری گوشی‌ها از نظر ظرفیت نگهداری شارژ باتری

ظرفیت نگهداری شارژ باتری

ظرفیت نگهداری شارژ باتری امروزه با افزایش استفاده کاربران از گوشی های موبایل، سالم و با‌ظرفیت بودن باتری ها از اهمیت بسیاری برخوردار شده اند و خیلی مهم است که باتری گوشی ها سالم و با‌ظرفیت بالا باشند. کاربران بیشتر از یک سوم روز خود را صرف استفاده از گوشی های موبایل می‌کنند و در این حالت است که باید باتری موبایل آن‌ها ظرفیت شارژ بالایی داشته باشد تا کاربران با خیال راحت بتوانند به کار خود ادامه دهند.

بنابراین در این مقاله قصد داریم انواع مختلف باتری گوشی‌های مختلف را با یکدیگر از نظر ظرفیت، کیفیت و طول عمر مقایسه کنیم.

مشخصات فنی باتری موبایل‌ها

گوشی ظرفیت باتری سرعت شارژ
آیفون ۱۱ ۳۱۱۰ میلی‌آمپرساعت ۱۸ وات
آیفون ۱۱ پرو ۳۰۴۶ میلی‌آمپرساعت ۱۸ وات
آیفون ۱۱ پرو مکس ۳۹۶۹ میلی‌آمپرساعت ۱۸ وات
گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی ۴۵ وات
هواوی پی ۳۰ پرو ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعت ۴۰ وات
وان پلاس ۷ تی ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعت ۳۰ وات

در مقایسه مشخصات فنی باتری این نوع از گوشی‌ها که طرافداران زیادی نیز در بازار دارند، می‌بینیم که باتری گوشی‌های آیفون از ظرفیت کم‌تری برخوردار هستند، اما در مقابل مصرف بهینه تری دارند.

باتری سایر موبایل‌ها ظرفیت نگهداری بالایی دارند اما در مقایسه با باتری گوشی‌های آیفون مصرف بهینه تری ندارند.

معرفی انواع گوشی ها با بیشترین طول عمر باتری

ایسوس زن‌فون ۶

این نوع از موبایل‌ها دارای طول عمر باتری بیشتری هستند و در تست طول عمر باتری دومین رتبه را از آن خود کرده اند. گوشی ایسوس زن‌فون ۶ هم برای داشتن دوربین با کیفیت و با وضوح معروف است؛ هم برای باتری با طول عمر بیشتر.

اگر از افراد فنی که در حیطه باتری شناسی تخصص دارند سوال کنیم، خواهند گفت که گوشی ایسوس زن‌فون ۶ به باتری و دوربین با کیفیتش معروف می‌باشد و دارای رتبه دوم در ظرفیت و نگهداری شارژ باتری در مقایسه با سایر گوشی‌ها دارد. این گوشی به مدت ۱۵ ساعت و ۱ دقیقه توانسته شارژ باتری را حفط و نگهداری کند، بنابراین این گوشی از ظرفیت نگهداری شارژ باتری بیشتری برخوردار است.

سرعت شارژ بالا با قدرت ۵۰۰۰ میلی آمپری باتری و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ در کسب رتبه دوم طول عمر باتری و ظرفیت نگهداری، تاثیر بسزایی داشته اند.

ظرفیت نگهداری شارژ باتری

گلکسی A20 سامسونگ

این گوشی در مقایسه با گوشی‌های دیگر دارای ویژگی‌های خوبی است که سایر گوشی‌های سری سامسونگ نیز دارند، اما اگر از نظر ظرفیت نگهداری شارژ باتری و طول عمر آن‌ها را مقایسه کنیم سامسونگ گلکسی A20 برنده این رقابت خواهد بود. گلکسی A20 سامسونگ بهترین گزینه برای خرید از نظر طول عمر باتری و ظرفیت نگهداری باتری می‌باشد.

در تست انجام شده برای مقایسه انواع مختلف گوشی‌ها از نظر طول عمر باتری و ظرفیت نگهداری، این گوشی توانسته به مدت ۱۳ ساعت و ۴۶ دقیقه شارژ باتری را حفظ کند.

پی 30 پرو هواوی

این گوشی‌ها با توجه به این‌که از تکنولوژی سوپر شارژ ۴۰ واتی برای شارژ سریع برخوردار هستند، می‌توانند در مدت کم بیشترین سرعت شارژ را داشته باشند. علاوه بر این‌که این نوع گوشی ها از سرعت شارژ بالاتری برخوردار هستند دارای دوربین با کیفیت و وضوح بیشتری نیز هستند. بنابراین می‌توان گفت گوشی پی سی پرو هواوی مناسب برای عکاسان و عکاسی می‌باشد چرا که دوربین با کیفیت و وضوح بالا و همچنین سرعت شارژ بالا از نیازمندی های عکاسی با گوشی میباشد.

این گوشی با داشتن تکنولوژی شارژ سریع می‌تواند در مدت 30 دقیقه 70 درصد باتری را شارژ کند و با توجه به تستی که انجام  شده توانایی این را دارد که به مدت ۱۲ ساعت و ۵۳ دقیقه شارژ باتری را حفظ و نگهداری کند.

زد تی ای بلید مکس ویو

این نوع گوشی با توجه به تست انجام شده می‌تواند به مدت ۱۲ ساعت و ۴۸ دقیقه شارژ باتری را حفظ و نگهداری کند. با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری توانسته از جمله گوشی‌هایی باشد که طول عمر باتری بالایی دارند اما یکی از مهم ترین و بزرگ ترین ایراد‌های این گوشی این است که سرعت شارژ کردن باتری بسیار پایینی دارد و مدت زمان طولانی نسبت به سایر گوشی‌ها طول می‌کشد تا باتری این گوشی شارژ شود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا

گوشی اس 20 اولترا در تست انجام شده توانسته است شارژ باتری را به مدت ۱۱ ساعت و ۵۸ دقیقه حفظ و نگهداری کند. البته قابل ذکر است که گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری می‌باشند. علاوه بر این‌ها این گوشی دارای سرعت تازه‌سازی صفحه نمایش با ۱۲۰ هرتز نیز می‌باشد و اگر این ویژگی را فعال کنید مدت زمان نگهداری باتری 3 ساعت کاهش می‌یابد.

آیفون ۱۱ پرو مکس

اگر می‌خواهید از سری آیفون ها گوشی موبایلی را خریداری کنید که از نظر طول عمر باتری و ظرفیت نگهداری شارژ باتری عملکرد خوبی داشته باشد، گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس بهترین پیشنهاد و گزینه می‌باشد. باتری این گوشی ها در مقایسه با باتری سایر گوشی های هم نسل خود بزرگ تر هستند و همچنین دارای پردازنده‌ی کارآمدتری با عنوان بیونیک A13نیز هستند. آیفون 11 در مقایسه با گوشی های هم نسل و سری آیفون دارای سرعت شارژ بیشتری می‌باشد و می‌تواند در مدت 30 دقیقه، 48 درصد باتری موبایل را شارژ کند. مدت زمانی که این گوشی در تست انجام شده توانسته دوام بیاورد و شارژ باتری را نگهدارد، ۱۱ ساعت و ۵۴ دقیقه می‌باشد.

ظرفیت نگهداری شارژ باتری

آیفون ۱۱

این نوع گوشی در تست انجام شده توانسته به مدت ۱۱ ساعت و ۱۶ دقیقه شارژ باتری را حفظ و نگهداری کند. البته این گوشی از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند ولی در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو مکس عملکرد ضعیفی دارد.

آیفون XR

این نوع گوشی در مقایسه با گوشی‌های آیفون 11 پرومکس، به خوبی آیفون 11 پرومکس ها نمی‌باشند و البته قیمت کم‌تری از سامسونگ گلکسی نوت 9 ها دارند اما میتوانند بیشتر از ظرفیت نوت 9 دوام بیاورند و شارژ باتری را حفظ و نگهداری کنند.

آیفون ایکس آر  بهتر از آیفون 11 پرومکس نیست اما بهتر از آیفون 11 هست و حتی 10 دقیقه بیشتر از آیفون 11 ها توانسته شارژ باتری را نگهداری کند. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی آیفون با باتری و قیمت خوب خریداری کنید، نیازی نیست حتما هزینه بیشتری برای خرید آیفون 11 بپردازید. می‌توانید با خریداری کردن آیفون ایکس آر هم در هزینه صرفه جویی کنید و هم گوشی با طول عمر باتری بیشتر خریداری کنید.

ظرفیت نگهداری شارژ باتری

سامسونگ گلکسی نوت ۹

این گوشی با دارا بودن باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری می‌تواند به مدت ۱۱ ساعت و ۲۶ دقیقه شارژ باتری را نگهداری کند، البته با تغییر تنظیمات نور و روشنایی آن میتوان موجب افزایش مدت زمان نگهداری شارژ باتری شد. این نوع از گوشی ها بهترین نوع گوشی های سری گلکسی نوت می‌باشند و برای افزایش مدت زمان نگهداری شارژ باتری باید تنظیمات نور را تغییر داد.

در این مطلب با انواع باتری ها و کارکرد آن‌ها آشنا شدید، اگر قصد خرید و یا تعویض باتری انواع موبایل یا تبلت را دارید و نمی‌دانید چگونه و از کجا تهیه کنید؛ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه سعید باتری مراجعه کنید و از مشاوره های آن‌ها نیز بهره برده و با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

فروشگاه سعید باتری آماده خدمت رسانی برای شما می‌باشد.

1 نظر در “مقایسه باتری گوشی‌ها از نظر ظرفیت نگهداری شارژ باتری

  1. Alirajabzadeh گفت:

    سلام و احترام
    ممنون از شما به خاطر سایت خوبتون لطفا لیست کامل باتری های مشابه واسم ارسال کنید .
    با سپاس فراوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *