آموزشی

نکاتی موثر برای افزایش سرعت شارژ باتری موبایل

افزایش سرعت شارژ باتری آپشنی برای گوشی‌ها و باتری‌ها به حساب می ‌آیند و داشتن این آپشن برای گوشی‌ها ضروری می‌باشد. بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی آپشنی برای افزایش سرعت شارژ کردن را در نظر می‌گیرند، اما ممکن است که شارژرها یا سایر لوازم جانبی از این آپشن‌ها پشتیبانی نکنند. اگر با مشکل کم بودن سرعت شارژ کردن باتری گوشی مواجه می‌شوید پیشنهاد می‌شود این مقاله را حتما دنبال کنید.

روش‌های افزایش سرعت شارژ باتری

خاموش کردن موبایل

یکی از راه‌ها و ترفند‌ها برای افزایش سرعت شارژ باتری خاموش کردن موبایل می‌باشد. با خاموش کردن موبایل به راحتی می‌توانید فرایند شارژ کردن باتری را سرعت ببخشید. در زمان‌هایی که گوشی موبایل خاموش می‌باشد سایر سخت افزارها و بخش‌های گوشی نیز خاموش می‌شوند و از شارژ باتری تغذیه نمی‌کنند، به همین دلیل است که برای افزایش سرعت شارژ باتری بهتر است گوشی را خاموش کرد.

فعال‌سازی حالت پرواز

در تمامی گوشی‌های هوشمند حالتی وجود دارد که به “حالت هواپیما”، “حالت پرواز” یا “Airplane Mode” معروف می‌باشد و با فعال‌سازی آن تمامی فعالیت‌های ارتباطی گوشی غیرفعال می‌شود، در نتیجه انرژی کمتری مصرف می‌کند و این کار نیز موجب افزایش سرعت شارژ باتری می‌شود. در این حالت تمامی نوتیفیکیشن‌ها، اتصالات اینترنتی و ارتباطات غیرفعال می‌شوند که از مصرف زیاد شارژ باتری جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید سرعت شارژ کردن باتری را افزایش دهید، بهتر است گوشی خود را روی این حالت قرار دهید.

افزایش سرعت شارژ باتری

 

استفاده نکردن از گوشی در حین شارژ آن

یکی دیگر از موارد موثری که می‌تواند موجب افزایش سرعت شارژ باتری یا کاهش آن شود، استفاده کردن از گوشی در حین شارژ کردن آن می‌باشد. در هنگام استفاده از گوشی تمامی قطعات سخت افزاری مانند پردازنده، رم و حافظه داخلی گوشی درگیر می‌شوند و برای انجام کارهایی که کاربر از آن‌ها درخواست کرده است نیاز دارند که انرژی و نیرو مصرف کنند تا در نهایت بتوانند فعالیت کنند. این امر نیز موجب کاهش سرعت شارژ کردن یا تخلیه سریع باتری می‎‌شود.

استفاده از موبایل در هنگام شارژ  موجب به کارگیری سخت افزارهای آن می‌شود. به کارگیری سخت افزارهای گوشی نیز نیازمند مصرف انرژی و نیرو می‌باشد، که در نهایت موجب کاهش سرعت شارژ باتری می‌شود. پس دانستیم که استفاده کردن از گوشی در هنگام شارژ  چگونه از افزایش سرعت شارژ باتری جلوگیری می‌کند، بهتر است از گوشی در حین شارژ  آن استفاده نشود.

استفاده نکردن از کاور و محافظ گوشی

استفاده کردن از کاور و محافظ در حین شارژ موبایل موجب ایجاد گرمای بیشتر می‌شود و گرما دشمنی بزرگ برای باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری محسوب می‌شود. با افزایش گرمای اطراف موبایل، باتری‌ها و سایر سخت افزارها عملکرد خوبی نخواهند داشت و به دلیل ایجاد گرما، باتری‌ها بخشی از انرژی و نیروی خود را از دست خواهند داد.

چگونه با خارج کردن گوشی‌ها از کاور و محافظ ها موجب افزایش سرعت باتری‌ها شویم؟ با بالا رفتن دمای اطراف گوشی‌ها عملکرد باتری‌ها کاهش می یابد و انرژی بیشتر مصرف می‌کنند، بنابراین در هنگام شارژ باید کاور گوشی را در بیاوریم تا از تلف شدن بیهوده انرژی و نیروی باتری به دلیل گرما و دمای بالا جلوگیری کنیم.

افزایش سرعت شارژ باتری

قرار دادن گوشی در مکان خنک

درباره تاثیر گرما و دمای بالا بر سرعت شارژ باتری در قسمت قبل توضیح دادیم. یکی دیگر از راه‌های افزایش سرعت شارژ باتری علاوه بر جلوگیری از ایجاد گرما و بالا رفتن دمای اطراف موبایل، قرار دادن آن در مکانی خنک می‌باشد. یعنی علاوه بر اینکه باید از گرم شدن هوای اطراف موبایل جلوگیری کنیم، باید آن را در هنگام شارژ در مکانی خنک قرار دهیم.

فعال کردن حالت Power Saving Mode

این حالت که در تمامی گوشی‌های اندروید و آیفون وجود دارد، برای ذخیره‌سازی نیروی باتری به کار می‌رود. به طوری که اگر این حالت را فعال کنید، به طور خودکار گوشی در حالت ذخیره‌سازی نیروی باتری قرار می‌گیرد و تمامی اقدامات لازم جهت بهبود عملکرد باتری یا ذخیره‌سازی نیروی آن انجام می‌گیرد.

برای مثال اگر شما این حالت  را فعال کنید باعث می‌شود که نور صفحه شما کاهش یابد که این کار جهت جلوگیری از اتلاف و مصرف بیشتر نیروی باتری گوشی می‌باشد. یا حتی ممکن است عملکرد اپلیکیشن‌های موجود در گوشی نیز بهینه شوند تا نیروی باتری ذخیره شود. فعال‌سازی این گزینه موجب ذخیره نیروی باتری می‌شود و اگر در هنگام شارژ  موبایل این گزینه را فعال کنید به افزایش سرعت شارژ باتری کمک خواهد کرد.

استفاده از شارژر قوی

علاوه بر تمامی نکته‌های موثر گفته شده در قسمت بالا، استفاده از شارژر قوی نیز بسیار موثر می‌باشد و سرعت شارژ باتری را افزایش می‌دهد. بنابر‌این باید از شارژرهای قوی و سیمی استفاده کرد، زیرا استفاده از شارژرهای بی سیم که به تازگی در بازار نیز افزایش یافته‌اند سرعت بالایی در شارژ کردن ندارند. با کیفیت بودن سیم شارژر و استفاده از آداپتورهای قوی در افزایش سرعت شارژ باتری تاثیر بسزایی دارند.

علاوه بر این‌ها استفاده کردن از شارژر و کابل مناسب می‌تواند به صورت قابل‌توجهی موجب افزایش سرعت شارژ باتری شود. برای مثال پورت گوشی‌های اندروید یکسان می‌باشد، اما یکسان بودن پورت آن‌ها بدان معنی نمی‌باشد که می‌توانید از هر کابل و شارژری برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید، بلکه باید از کابل و شارژر مناسب مدل گوشی خود استفاده کنید. زیرا ممکن است که سخت افزارهای گوشی شما مانند پردازنده، رم و … نیاز به نیروی بیشتری داشته باشند و شارژر مناسب گوشی شما نیروی مورد نیاز آن‌ها را تامین کند. بنابراین باید از کابل‌ها و شارژرهای مناسب گوشی خود استفاده کنید تا با سرعت بالایی باتری خود را شارژ کنید.

افزایش سرعت شارژ باتری

سرعت شارژ باتری یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه می‌شوند، برای افزایش سرعت شارژ باتری باید نکات موثری که در این مقاله درج شده اند را رعایت کنید تا بتوانید هم مدت زمان شارژ را کاهش دهید و هم موجب بهبود عملکرد باتری  شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *