آموزشی

معرفی نرم‌افزار و کد‌های مخفی تست عملکرد باتری

نرم‌افزار تست سلامت باتری

امروزه مهم ترین وسیله برای هر کاربر موبایل می‌باشد، زیرا بیشتر فعالیت‌ها توسط گوشی‌های موبایل انجام می‌گیرد.

به جرات می‌توان گفت گوشی‌های موبایل بخش بزرگی از زندگی تمامی افراد را تشکیل می‌دهند و انجام امورات روز‌مره بدون آن‌ها غیر ممکن می‌باشد. همان‌طور که وجود گوشی‌های موبایل برای تمامی ما اهمیت دارد، سالم بودن باتری نیز برای موبایل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله راه‌هایی برای تست سلامت باتری‌های موبایل خواهیم گفت. اگر می‌خواهید از سلامت باتری‌های موبایل خود اطمینان حاصل کنید، پیشنهاد می‌شود این مقاله را دنبال کنید.

تفاوت تست سلامت باتری‌های موبایل اندروید و iOS

یکی از تفاوت‌هایی که بین باتری گوشی‌های اندروید و iOS  وجود دارد این است که، در قسمت تنظیمات گوشی‌های iOS  بخشی برای تست سلامت و بررسی عملکرد باتری وجود دارد. اما گوشی‌های اندروید این امکان را برای تست و بررسی سلامت و عملکرد باتری ندارند.

اما برای تست و بررسی سلامت و عملکرد باتری های اندروید، میتوان از برخی نرم‌افزار ها استفاده کرد.

نرم‌افزار تست سلامت باتری

استفاده از نرم‌افزار تست سلامت باتری موبایل اندروید Accubattery

این نرم‌افزار برای بررسی سلامت و عملکرد باتری‌های موبایل اندروید به کار میرود و با استفاده از نتایج به‌دست آمده از این نرم‌افزار می‌توانید از عملکرد باتری موبایل خود مطلع شوید و در صورت لزوم برای بهبود عملکرد آن اقداماتی را انجام دهید. این برنامه تنها ترین نرم‌افزار برای تست و بررسی باتری‌ها نمیباشد، اما یکی از بهترین نرم افزار هایی می‌باشد که برای تست و بررسی عملکرد باتری ها به کار میرود. این نرم افزار مهم‌ترین اطلاعات را درباره باتری به کاربران ارائه میدهد، تا کاربران بر اساس اطلاعات دریافتی از این نرم‌افزار برای بهبود عملکرد باتری ها اقدامات لازم را انجام دهند.

نرم‌افزار تست سلامت باتری

نرم‌افزار Accubattery  چگونه به کاربران کمک میکند؟

افزایش عمر باتری

طبق اخرین بررسی‌ها و آمار ها، با رسیدن شارژ گوشی به 80% اگر آن را از شارژ جدا کنیم عمر باتری افزایش پیدا میکند. بنا برای در استفاده از نرم افزار Accubattery  نیز، با رسیدن شارژ باتری به 80% هشداری به کاربر داده می‌شود تا گوشی را از شارژ جدا کند.

مدت زمان باقی مانده

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان مدت زمان باقی‌مانده از اتمام شارژ باتری مطلع شد. با مطلع شدن از این‌که چه زمانی شارژ باتری به اتمام خواهد رسید، کاربران به راحتی میتوانند برنامه ریزی کنند و انجام کارهای مهم‌تر را در اولویت قرار دهند. اگر از این نرم‌افزار استفاده کنید به راحتی خواهید فهمید که چه زمانی شارژ باتری شما تمام خواهد شد و چه مقدار زمان برای استفاده از گوشی موبایل دارید.

شناسایی برنامه‌های پر مصرف

با استفاده از نرم‌افزار تست سلامت باتری Accubattery، به راحتی می‌توانید از میزان شارژ مصرفی برنامه ها مطلع شوید و آن‌ها را بررسی کنید. در این حالت شما می‌توانید برنامه های پر مصرف را شناسایی کرده و برای بهبود عملکرد باتری خود اقداماتی را انجام دهید.

اندازه‌گیری ظرفیت باتری

برای اندازه گیری ظرفیت باتری می‌توانید از نرم افزار تست سلامت باتری Accubattery  استفاده کنید. در این حالت شما می‌توانید از میزان ظرفیتی که باتری شما دارد مطلع شوید و آن را مقایسه کنید، در صورتی که میزان ظرفیت باتری شما کاهش پیدا کند باید به فکر تعویض آن باشید.

شناسایی کابل شارژ مناسب

مهم‌ترین دلیل خرابی باتری یا عدم شارژ باتری، کابل شارژ نا‌مناسب می‌باشد. در استفاده از نرم‌افزار تست سلامت باتری گوشی می‌توانید از قابلیت تشخیص کابل شارژ مناسب استفاده کنید. این نرم‌افزار می‌تواند مناسب‌ترین کابل شارژ را شناسایی کرده و به بهبود عملکرد باتری یا افزایش سرعت شارژ آن کمک کند.

نحوه استفاده از نرم‌افزار تست سلامت باتری موبایل Accubattery

1.ابتدا باید این نرم‌افزار را دانلود کنید.

نرم‌افزار تست سلامت باتری موبایل را می‌توانید از این لینک، دانلود و بارگیری کنید.

نکته: برای این‌که اطلاعات دقیقی از نرم‌افزار تست سلامت باتری موبایل دریافت کنید، باید مدتی از نصب این برنامه روی سیستم شما بگذرد تا نرم‌افزار نیز بتواند عملکرد باتری شما را در طی چند روز مورد بررسی قرار دهد.

2.مراحل نصب را طی کنید.

3. بعد از گذشت چند روز، به سراغ برنامه جهت دریافت اطلاعات دقیق درباره عملکرد باتری خود بروید.

4.  برای دریافت اطلاعات درباره باتری گوشی با استفاده از نرم‌افزار تست سلامت گوشی، به قسمت Health مراجعه کنید.

استفاده از کد مخصوص برای بررسی عملکرد باتری موبایل‌های اندروید

همانطور که گفته شد گوشی‌های اندروید قابلیتی را برای بررسی و تست سلامت باتری‌ها ندارند، لذا برای اطلاع از عملکرد باتری در گوشی های اندروید می‌توانیم از شماره‌گیری برخی کدهای مخصوص استفاده کنیم.

اندروید کد های مخفی دارد که برای استفاده در موارد خاص یا انجام برخی اقدامات می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. کد تست سلامت باتری موبایل های اندروید *#*#4636#*#* می‌باشد.

با شماره گیری این کد می‌توانید از عملکرد باتری و سلامت آن مطلع شوید.

تست سلامت باتری موبایل‌های iOS

برای تست سلامت باتری های IOS  نیازی به نصب نرم‌افزار نیست و با انجام برخی اقدامات می‌توانید از عملکرد باتری موبایل خود مطلع شوید.

1.  به قسمت Settings موبایل‌های IOS  بروید.

2.  گزینه Battery را در قسمت Settings انتخاب کنید.

3.  در صفحه‌ای که باز میشود گزینه Battery Health را انتخاب کنید.

4.  در این قسمت مقداری که برای Maximum Capacity قرار میگیرد، نشان‌دهنده میزان سلامت و عمر باتری میباشد.

 مقادیر این قسمت به صورت درصد نشان داده میشوند. عدد 100% به این معنی میباشد که طول عمر باتری پایان نیافته و باتری شما کاملا سالم است. اگر مقدار این قسمت عدد 50% یا 60% را نشان دهد، به این معنی میباشد که باتری شما عمر مفید خود را کرده و نیاز به تعویض دارد.

نرم‌افزار تست سلامت باتری

خرید باتری اورجینال از فروشگاه سعید باتری

برای خرید انواع باتری های اورجینال و قدرتمند میتوانید به فروشگاه سعید باتری مراجعه کنید. فروشگاه سعید باتری دارای انواع مختلف باتری های تبلت و گوشی میباشد و میتوانید باتری برای انواع گوشی های اندروید و iOS  تهیه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *